Játékajánló: Doom RPG

2010.10.09. 19:22

(A napokban kissé hozzászoktunk az esti postokhoz, ám ennek rajtunk kívül eső okai voltak. A továbbbiakban igyekszunk ismét a szokásos napirendhez igazítani a bejegyzéseket)

Lefogadom, amint meglátjátok a nevemet és mellette azt a szót, hogy "Doom", már legtöbben el is hagyjátok az oldalt, arra gondolva, hogy már megint valami marha unalmas és számotokra érdemtelen témáról fogok írni. Ám ez most nem ilyen lesz!

A Doom RPG ugyanis nem PC-re megjelent játék (ellenben ugye az eredeti Doom-mal), hanem a már említett világhírű játéknak a mobiltelefonra kiadott verziója.

 

Annyit előre leszögezek, aki Doom szintű horrorra és hentelésre vágyik, az felejtse el ezt a játékot. Ez ugyanis, mint ahogy a neve is adja, RPG stílusú játék, és mellé még körökre osztott is.

A játék nagy előnyei közé tartozik, hogy rendszerkövetelményei minimálisak. Hogy pontosan mi, azt fejből nem tudom, mindenesetre az én Nokia 2700 classic-omon remekül elfut. Továbbbi előnye még az, hogy a környezet alapvető szinten független a PC-s játékokétól. Teljesen újak a textúrák, a pályák helyszínileg a Doom 3-ra hajaznak (bár nem valószínű, hogy a Marson játszódna), stílusban valamennyire felidézik a Doom Knee-deep in the dead fejezetét.

Ha már szóba hoztam a pályákaz: 10 helyszín van: a kezdő pálya, ahol megismerkedhetsz az irányítással és a harcrendszerrel; ezután jön egy hub, ahonnan a 7 másik helyszínre érhetsz el. Ezek mind a támaszpont különböző, Pokol-sújtotta részei, a különböző laboratóriumoktól a földalatti bányákig. Ha ezeket mindet megcsináltad, jön az utolsó pálya, a Reaktor, ahol megküzdesz a gonosz Kronos-szal, aki valaha a UAC tagja volt, de most egy démon. (ez megint egy párhuzam a Doom 3-mal: Malcolm Betruger) Ezután egy kapuhoz érsz, ahonnan kijön az utolsó ellenfeled, egy Cyberdemon. Ezek a pályák egyébként mind "2,5D-ek", azaz Wolfenstein 3D-szerűek. (Aki ismeri a játékot, tudja miről beszélek, dehát ki ne ismerné...?)

További előnye még a játéknak a harcok. A szörnyeknek van 6 osztálya, ezek mind a Doom-Doom2 szörnyei (egy kivétellel: a kutyák a Wolfenstein 3D-ből vannak); ezek között erőbeli, külsőre színbeli eltérések vannak. A harcok RPG szerepjáték stílusban zajlanak: egyszer te támadsz, egyszer a szörnyek. Így szerezhetsz tapasztalatot és léphetsz szintet. Fegyverek közül a láncfűrész ugyan kimaradt, de kaptál egy poroltót, egy fejszét, és egy kutyanyakörvet (ezzel befoghatod a Hellhound osztályú szörnyeket, élő fegyvernek és pajzsnak használva őket)

Arról már nem is beszélek, hogy a játékélmény igen ujjgörcsölő, de ugyanakkor élvezetes is...

 

Na jöjjenek a rossz pontok, csak röviden mert nincs sok:

1. Ha egy pályáról visszamész a hub-ra és ismét vissza az eredeti pályára, KEZDHETED ELÖLRŐL! Nem menti ugyanis el a játék...

2. A három darab zenét (Doom első fejezet első pálya, Doom átvezető képernyő zenéje, Doom 2 10-es, 16-os pályák) nagyon keveslem, ráadásul ezek is csak néhány alkalommal szólnak, és töredékek.

3. A hangeffektek sincsenek a topon, de ezt nem róvom nagy hibának, mert azért viccesek! :D

4. A Cyberdemon baromi rondán lett megcsinálva a játék végén, mivel ugyanakkora méretre, mint egy Imp, de ugye az eredeti a játékban kb. nyolcszor akkora.

5. A láncfűrész, mint fegyver, az Arachnotron és a Spider Mastermind mint ellenségek miért kellett, hogy kimaradjanak? Ezek igen jellegzetes pontok voltak a Doomban. Na jó, ez fogható arra, hogy a Doom 3-ban se volt se Arachnotron, de az anyapók - helyettük ugye volt a kisebb pók...

6. A pályák néhol frusztrálóak! Főleg ha nem találod a belépési kódokat... (újabb Doom 3 hasonlóság)

 

Szóval, összességében, nem tökéletes játék, de igen jól vegyíti a Doom 1-2 és a Doom 3 elemeit - néha ugyan egymást "kopasztják meg" ezzel, de ez csak nézőpont kérdése. Én ugyan csak olaszul (!) találtam meg, de így is élveztem minden percét - a hüvelykujjam borogatását leszámítva...

Ha van tehát kedvetek minden idők egyik legnagyszerűbb és leghíresebb FPS-ét kipróbálni mobilotokon, akkor próbáljátok ki! Hatalmas epikusságra viszont ne számítsatok.

Végezetül pedig íme a játék reklámvideója, ami szerintem egyszerűen több, mint fantasztikus!

 

Katamori

UI.: Egy kicsit rövidebb lett, mint amilyennek szántam, de a lényeg benne van :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://katamori.blog.hu/api/trackback/id/tr242358227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackatheone 2010.10.10. 11:36:11

Egyszer végignyomtam,nem volt rossz játék,de maradok inkább a klasszikus Pc-s verziónál.